سفارش تبلیغ
صبا ویژن



فروردین 91 - نسیم الهی (نفحات)






درباره نویسنده
فروردین 91 - نسیم الهی (نفحات)
مهدی نوروزی
این وبلاگ روزانه یک پیام از سرچشمه اندیشه های حکیمانه و عرشی مفسر کبیر قرآن و حکیم متاله دوران، حضرت علامه جوادی آملی را با توجه به مناسبت آن روز درج می کند. امید که بتوانیم نفحات الهی را در آن روز درک کنیم.
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91


لینکهای روزانه
سالک الی الله [23]
نجم الدین علامه حسن زاده آملی [16]
علم و عرفان [18]
[آرشیو(3)]


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
فروردین 91 - نسیم الهی (نفحات)


لوگوی دوستان





وبلاگ فارسی

آمار بازدید
بازدید کل :72041
بازدید امروز : 9
 RSS 

   

زیارت و توسل به اهل بیت(ع)، عین توحید است و اهل بیت عصمت(ع) همچون قرآن، حبل الله‌اند که بین ما و خدا آویخته‌اند.  زیارت اهل بیت(ع) از جایگاه والایی در دین مبین اسلام برخوردار است و تنزیل قرآن به نحوی تجلی یافته است که یک سوی آن به خدا و سوی دیگر آن در دست خلق است.
اگر پیروان اهل بیت عصمت و طهارت به دودة طاها و یس مراجعه می‌کنند، قبور آن­ها را احترام می‌گذارند، به آن­ها متوسّل می‌شوند، در حدّ توسّل به شمس و قمر است که بهره‌هایی را خدا به این­ها داد و دیگران را دستور داد از شمس و قمر کمک بگیرند وگرنه استقلال ازآنِ خداست و لاغیر.

آیت الله جوادی آملی- سخنرانی در جمع اعضاء هیئت علمی سمینار توسعه فرهنگ زیارت

حضرت آیت الله جوادی آملی


نویسنده » مهدی نوروزی » ساعت 6:13 عصر روز چهارشنبه 91 فروردین 30

عمده آن است که انسان بعد از مرگ هم صاحب نام باشد، و کسی صاحب نام است که انبیا به   یاد اویند، اولیا به یاد اویند، با انبیاء محشور می شود، با اولیاء محشور می شود، حشر با انبیاء به این است، که با کتاب آسمانی مأنوس باشیم. حشر با اولیاء به این است که با عترت پیوند ناگسستنی داشته باشیم. آنجا اگر کسی مذکور بود یعنی نامدار بود و صاحب نام بود به مقصد می رسد و روح و ریحان نصیبش می شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی، پیام به ششمین مراسم تکریم چهره های قرآنی

حضرت آیت الله جوادی آملی



نویسنده » مهدی نوروزی » ساعت 9:20 صبح روز چهارشنبه 91 فروردین 30

انسان نخست باید در معیار دوستی خود تأمل کند. آیا برای آن است که از دوست خود سودی مادی ببرد یا برای آن است که از معنویت او بهره مند شود و به او نیز خدمت متقابلی ارایه کند؟ کسی که رفاقت او بر اسا طمع و آز بود، نمی تواند همسفر مناسبی برای انسان باشد. زیرا در روز سختی، انسان را رها می کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی، مبادی اخلاق در قرآن، ص 307

حضرت آیت الله جوادی آملی



نویسنده » مهدی نوروزی » ساعت 6:57 عصر روز سه شنبه 91 فروردین 29

خداوند از باب رحمانیت خود هیچ کس را ناامید نکرده و فرموده است: درِ توبه باز است و بندگان از درِ توبه می توانند به جایگاهی شایسته برسند و چه بسا کردار زشتشان را به کارهای شایسته تبدیل سازند. غرض آن که، هم راه سعادت باز است و هم بشر مختار، تا انسان کدام طریق را برگزیند.

حضرت آیت الله جوادی آملی، معاد در قرآن، ج2 ، ص 179

حضرت آیت الله جوادی آملی



نویسنده » مهدی نوروزی » ساعت 6:53 عصر روز سه شنبه 91 فروردین 29

اگر توانایی دارید که هم ترس تان از خدا بسیار، و هم امیدتان به او نیک باشد بین ترس و امید جمع کنید؛ زیرا گمان نیک و امیدواری بنده به پروردگار خویش به مقدار ترس اوست از پروردگارش، و نیک بین ترین مردم به خدا، ترسناک ترین ایشان است از او. هر چند گمان بنده به خدا نیکوتر شود  ترسش از او بیشتر گشته و کاری می‌کند که خداوند از او نرنجد.

حضرت آیت الله جوادی آملی، معاد در قرآن، ج2 ، ص 371-372

حضرت آیت الله جوادی آملی



نویسنده » مهدی نوروزی » ساعت 6:51 عصر روز سه شنبه 91 فروردین 29

سر مضاعف و دوچندان بودن عذاب سران ضلالت این است که آنان هم گمراه شدند و هم گمراه کردند و در برابر هر گناه کیفر جداگانه است. سرّ مضاعف و دو چندان بودن عذاب پیروان ضلالت این است که آنان هم گمراه شدند و هم امامت امامان حق را رها کرده و زعامت و رهبری رهبران باطل را با سوء اختیاز خود قبول کردند از این رو چند گناه مرتکب شده اند و در برابر هر گناه کیفر جداگانه ای است.

حضرت آیت الله جوادی آملی، معاد در قرآن، ج2 ، ص 441

حضرت آیت الله جوادی آملی



نویسنده » مهدی نوروزی » ساعت 6:48 عصر روز سه شنبه 91 فروردین 29

 انسان هوشمندی که بعد از روشن شدن آیات الهی و تمامیت حجت خدا آگاهانه به جانب حیوانیت گام برداشته است، از دیدگاه قرآن مانند چارپایان، بلکه بدتر و گمراه تر است و قرآن بر خلاف ادب سخن نگفته است و روزی که پرده ها برداشته شود این حقیقت به خوبی آشکار می گردد. انسان می تواند حرکتی صعودی به جانب فرشته خویی و بالاتر داشته یا به جانب درکات گام بردارد.

حضرت آیت الله جوادی آملی، معاد در قرآن، ج2 ، ص 49

حضرت آیت الله جوادی آملی



نویسنده » مهدی نوروزی » ساعت 6:1 عصر روز سه شنبه 91 فروردین 29

خلافت ، ظهور مستخلف عنه در خلیفه است و این ظهور مقول به  تشکیک و داراى مراتب متفاوت است و انسان هاى عالم و عادل هر کدام در حد خود مظهرى از خلافت الهى هستند و مراحل تشکیکى آن در طول هم واقع است و کسى که در قله هرم ظهور واقع شده اولین خلیفه الهى است و دیگران صاحبان مراتب بعدى هستند.
از این رو اولین ظاهر که اولین خلیفه خداى سبحان الله ، یعنى انسان کاملى که برتر از او نه در قوس نزول و نه در قوس صعود کسى نیست فقط خلیفه بى واسطه خداست، ولى خلفاى بعدى چون خلیفه با واسطه خداوند هستند گذشته از این که خلیفه خدایند، خلیفه خلیفه او نیز هستند و تراکم خلافت را در مراحل نازلتر مى توان یافت. 

حضرت آیت الله جوادی آملی، تفسیر تسنیم، ج3

 حضرت آیت الله جوادی آملی



نویسنده » مهدی نوروزی » ساعت 6:0 عصر روز سه شنبه 91 فروردین 29

آدمى از هر درجه از علم و قدرت و پاکدلى و حسن نیت و خیر خواهى در تصمیم ها و اقدام  ها برخوردار باشد، از مناقشات و انتقادات ابایى نداشته باشد، بلکه میدان گفتگو و مجال اعتراض را باز بگذارد و با آغوش باز از آن استقبال کند؛ چنان که ذات اقدس خداوند مجال گفتگو و سوال شبیه به اعتراض را به فرشتگان داد؛ به گونه اى که آنان با آگاهى از عظمت و حکمت خدا، مرعوب او نشدند و بدون آن که تحت تاثیر هیبتش قرار گیرند پرسش خویش را مطرح کردند و خداوند نیز با عنایت و لطف خاص و با کمال و مدارا و ارائه دلیل مشهود و معقول آنان را قانع کرد و جالب است که خداوند باب اشکال و گفتگو را براى ابلیس لعین نیز باز گذاشت ؛ آن جا که وى به خداى سبحان گفت :خلقتنى من نار و خلقنه من طین ...

حضرت آیت الله جوادی آملی، تفسیر تسنیم، ج3

حضرت آیت الله جوادی آملی



نویسنده » مهدی نوروزی » ساعت 6:0 عصر روز سه شنبه 91 فروردین 29

پرواز از باغ ملکوت شهادت، با استعانت از اندیشه ناب و استمداد از انگیزه ی خالص است. سالک کوی شهادت راه توشه ای به نام معرفت خدا و زادراهی به عنوان نصرت دین او دارد. راهی میدان ایثار، سرمایه ای به نام هجرت از تکاثر به سوی کوثر، و دلمایه ای به عنوان شوق الی الله دارد. همه ی این نعمت ها را در پرتو وحی آهنگین خدا و در ظل ولایت مداری اهل بیت عصمت (علیهم السلام) به دست می آورد.

حضرت آیت الله جوادی آملی، سروش هدایت، ج1، ص 169

حضرت آیت الله جوادی آملی



نویسنده » مهدی نوروزی » ساعت 7:16 عصر روز دوشنبه 91 فروردین 21

   1   2   3   4      >